Tokyo Mirage Sessions #FE Reviewq

February 7th, 2020

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore arriveert op 17 januari op de Nintendo Switch en brengt het uitstekende rollenspel voor de Wii U dat bijna niemand speelde voor een veel groter publiek. Terwijl de Shin Megami Tensei / Fire Emblem cross-over meer dan genoeg stijl en charme heeft om op zichzelf te staan, heeft Atlus een beetje meer verhaal en een paar extra functies toegevoegd om de pot zoeter te maken. Het is nu een heel zoete pot. Ik ben dol op Tokyo Mirage Sessions #FE toen het oorspronkelijk uitkwam in 2016, maar god, ik haatte de Wii U.De heldere en onbeschaamd vrolijke turn-based RPG, doordrenkt van de Japanse popcultuur, was precies het spel dat ik wilde spelen, gevangen in een omvangrijke, machtzuigende, onhandige console met twee schermen waar ik een hekel aan had. Hoewel we uitgebreide indrukken van de oorspronkelijke uitgave hebben gepost, zijn we er nooit toe gekomen om een ​​volledige recensie te schrijven. Iemand in de commentaren van die preview zei: "Ik verwachtte dat dit iets van Fahey zou zijn." Nu is het. Het enige dat nodig was, was een poort naar een console die ik niet verachtte.

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore is precies dat, het spel dat ik wil spelen op een console waarop ik het wil spelen. De Switch-versie ziet eruit, voelt en speelt als het origineel, maar ik hoef die lompe klootzak van een Wii U-controller niet vast te houden om te spelen. De Encore-versie bevat alle downloadbare content van de Wii U-release, inclusief de ervaringspunten en vaardigheidsverhogende ondersteuningskerkers.

Dit menuscherm legt de toon van het spel volledig vast. Voor degenen die niet bekend zijn met het spel, vertelt Tokyo Mirage Sessions #FE het verhaal van de jonge mannen en vrouwen van Fortuna Entertainment, een groep tienerzangers, dansers, acteurs en modellen. Wat de jonge entertainers met elkaar verbindt, is de kracht om een ​​band te krijgen met Mirages, krachtige wezens die uit het Fire Emblem-game-universum komen. Zonder een herinnering aan hun leven in de turn-based strategieserie van Nintendo, gaan Caeda, Chrom, Cain, Virion en vrienden een band aan met de tieners en helpen ze hen in de strijd tegen mysterieuze wezens die van plan zijn de wereld over te nemen door hun talent te absorberen.

Het is een vreemd verhaal voor een game die zichzelf niet al te serieus neemt. De helden reizen door een reeks themakerkers, elk met een soort bezeten menselijke entertainer in het hart. Een aangespoelde rockster, een geobsedeerde modefotograaf, een populaire zingende idool die jaren geleden verdween - de mysterieuze vijandelijke luchtspiegelingen gebruiken het talent van deze mensen om Tokio te terroriseren. Onze helden hebben de taak om de luchtspiegelingen van hun slachtoffers te scheiden en ze te vernietigen.

Dit kan inhouden dat een personage een lied leert zingen om het slachtoffer te bevrijden van de slavernij van de vijand, of dat hij zijn zelfvertrouwen vindt om een ​​slachtoffer eraan te herinneren waarom hij in de eerste plaats met modefotografie is begonnen. Hoewel geglazuurd met een stroperige laag Japanse popcultuur schattigheid, zijn de thema's en berichten van Tokyo Mirage Sessions # FE legitiem en gezond.

Wat is er nieuw? Verschillende prominente personages in de game die voorheen niet konden helpen in de strijd, kunnen nu verschijnen tijdens speciale aanvallen. Het koppelen van sessievaardigheden, het flitsende mechanisme waarmee personages automatisch vijanden kunnen verslaan tijdens gevechten, heeft nu een versnellingsoptie om gevechten sneller te laten verlopen. En om het voor terugkerende spelers fris te houden, zijn er een handvol extra verhaalmissies die dieper ingaan op de achtergrondverhalen en motivaties van een aantal personages uit Tokyo Mirage Sessions # FE.

De kunst is zoooo goed. In deze verhaalmissies wordt de relatie tussen twee van de hoofdpersonages van de game, de aanstormende zangeres Tsubasa Oribe en haar idool die teamgenoot is geworden, Kiria Kurono verder onderzocht. De verhalen ontvouwen zich in een speciale nieuwe kerker die volgens geruchten schatkisten bevat die iemands dromen kunnen laten uitkomen. Ik heb de eerste aflevering afgespeeld. Het kostte me ongeveer 15 minuten. Ik had de extra inhoud niet nodig, maar het is schattig.

Spelers die de originele Wii U-release hebben gemist, worden getrakteerd op Tokyo Mirage Sessions #FE Encore. Met zijn focus op entertainment, willekeurige muzikale nummers en gekke zijverhalen, voelt het als Persona: The Stage Production, opgezet door een groep artiesten die wat extra Fire Emblem-kostuums hadden liggen en deze recycleerden. Wat betreft fans die de Wii U-release hebben gespeeld en ervan genoten, dit is een veel betere manier om een ​​leuk spel te spelen.