Those Who Remain - Horror game Review

May 27th, 2020

Those Who Remain is een survival horror puzzel game. Je waant je in een onbekende stad waar allemaal vage mysterieuze dingen gebeuren en de inwoners volledig zijn veranderd in hersenloze monsters die alleen nog maar in het duister kunnen wandelen. Klinkt freaky of niet?

Het verhaal Het verhaal gaat over een dorp waar de inwoners in demonen zijn veranderd met lichtgevende ogen. De demonen jagen je overal op en kunnen je door 1 keer aan te raken gelijk doden. De demonen zijn met meer dan 100 en jagen je zoals gezegd op. Echter, ze hebben een grote tekortkoming, Ze kunnen je niet aanraken als je in het licht bent. Dus het is de bedoeling om iedere keer een manier te vinden om het licht aan te schakelen om ze de demonen op afstand te houden. those who remain 2

De gameplay De gameplay bestaat met name uit het verkennen en oplossen van puzzels. De puzzels kunnen soms echt behoorlijk pittig zijn waarbij je soms echt de haren uit je kop trekt omdat je geen idee hebt waar je moet zoeken of hoe je het moet aanvliegen. Je lost puzzels op door iedere keer in een andere dimensie te gaan. Daar kun je bepaalde deuren en sloten wel openen en dan moet je weer terug zien te komen in je eigen dimensie. Het lijkt een beetje op poltergeist. Echter, vervelende is dat er in sommige levels 40 kluisjes zijn, en je ze een ieder moet om het juiste puzzel stukje te vinden. Dit soort dingen haalt het tempo uit het spel en vind ik persoonlijk erg jammer. Daarnaast zijn de mechanics ook niet heel erg goed, het speelt soms erg stroef.

De conclusie Het concept is heel leuk, en ik denk dat ze hier zelf een leuke tv serie van kunnen maken. Alleen voor een spel is het niet goed uitgewerkt, de graphics zijn middelmatig maar als je weet dat het door een indie bedrijf is gemaakt dan valt het nog mee. Echter, de stroeve gameplay maakt het helaas moeilijk om het spel meerdere malen te spelen. Van ons krijgt het een 6,5