Minecraft Dungeons Review PC

May 18th, 2020

Minecraft Dungeons slaat een nieuwe weg in de Minecraft series. In plaats van een first person view hebben ze voor Minecraft Dungeons gekozen voor een top down view. Je kijkt naar je karakter vanuit een vogel vlucht perspectief, vergelijkbaar met darksiders genesis.

De gameplay Het spel speelt heerlijk, er zit een geweldige tempo in die ervoor zorgt dat je seconde na seconde actie ondervind. Demonen, zombies, Earthbenders, ze komen allemaal terug in minecraft dungeons. Het leukste is om het spel co-op te spelen. De een het liefst met een build die gespecialiseerd is in afstandschoten en de ander op melee om van dichtbij iedereen kapot te maken. Maar ook solo is het spel heel leuk want enerzijds zijn de levels enorm maar anderzijds veranderen ze per keer dat je het speelt. Ze hebben het zogenoemde roblox systeeem geimplementeerd waarbij iedere keer verschuivingen in het level worden toegepast.

Het verhaal Het verhaal is niet diepgaand, iemand probeert de minecraft wereld over te nemen en jij moet hem zien te stoppen. Er zijn ook zelden cutscenes en dit is begrijpelijk want Minecraft draait niet om het verhaal.

Conclusie Minecraft dungeons is een echte aanrader, het spel heeft heel veel replayvalue, enorm veel levels waar je niet zo snel doorheen gaat, een arsenaal aan wapens die je ook elke keer dient te unlocken door levels meerdere keren te spelen, en misschien nog wel het beste, het spel is een koopje. Voor 2 tientjes is het spel al in je bezit en er komt nog heel veel DLC aan. MC krijgt van ons een dikke 9, en dit getal had nog hoger kunnen zijn als we wisten dat in de DLC de netherdragon eraan komt!