Mortal Shell Review PC

August 16th, 2020

Mortal Shell is een op Dark Souls geinspireerd spel. Het is kapot moeilijk, je gaat ontiegenlijk vaak dood, maar de voldoening is zo groot als je iets haalt. Als je van Sekiro en Dark Souls houdt dan is dit het spel voor je.

Het verhaal Dit gaat een beetje moeilijk worden want het verhaal is heel moeilijk te begrijpen in Mortal shell. Waar het op neerkomt is dat je in een kerker wakker wordt, zonder een Shell, dus wat wil zeggen dat je min of meer naakt bent. Je krijgt uiteindelijk een zwaard en een Shell, een soort schild, en dan word je Fallgrim in gestuurd. Je moet drie kelken vinden en deze terugbrengen naar the Unchained. Maar hoe en wat , en waarom, dat wordt allemaal niet uitgelegd. Aan de hand van kleine memos wordt hier en daar een beetje de achtergrond van je personage uitgelegd, maar niet duidelijk en concreet genoeg om er echt een verhaal van te begrijpen. We hebben ons door de developers laten vertellen dat ze dit opzettelijk gedaan hebben zodat fans met eigen theorieen zullen komen. mortal shell 2

De gameplay Nu komt het parade paardje van Mortal Shell. De gameplay is als volgt, je komt een vijand tegen op je pad, je wilt hem aanvallen maar je hebt maar beperkte stamina. Dus je kunt niet gaan button mashen, daarbovenop heb je maar een beperkte blok. Want in Mortal Shell blok je door je lichaam te verharden. Echter, dit kun je maar om de zoveel seconden doen. Dus het is heel belangrijk om strategisch te werk gaan. Meestal werkt het om een aanval te doen, 2 lichte stoten, en dan weer wegrollen, stamina laten terugkeren, en weer aanvallen. Simpelweg vol erin gaan werkt niet in Mortal Shell. Naast je gebruikelijke aanvallen is er ook de mogelijkheid om te parryen. De parry geeft je enorm veel kracht als het lukt, en lanceert ook speciale magische krachten. Zo is er een parry die je health geeft, een ander zorgt ervoor dat je een explosie creert, en een ander dat je tijd vertraagt. De parry is uitermate sterk maar ook uitermate riskant. Want de timing op de parry is heel moeilijk en verschilt per vijand. Mis je je parry dan krijg je heel veel damage. En meestal kun je er niet van herstellen. Mortal Shell is zo genadeloos dat als je dood gaat, je een heel heel heel ver stuk terug weer moet beginnen. Dus je wilt echt voorzichtig te werk gaan. Vooral in je eerste playthrough.

MORTAL SHELL 3

De conclusie Mortal Shell is echt een heel goed spel. Het heeft een heel duister karakter, met een wereld wat vol mysterie zit. En waar je eigenlijk bang bent om verder te spelen omdat je niet iemand wilt tegenkomen die er weer voor kan zorgen dat je helemaal terug moet naar je laatste save point. Het heeft geweldig mooie levels en mooie bossfights. De verschilende soort wapens zijn beperkt maar ze zijn wel heel verschillend en gebalanceerd. Het enige minpuntje aan mortal Shell is dat het aan de korte duur is. Het spel kan uitgespeeld worden in 6 uurtjes. Afhankelijk van hoe goed je bent natuurlijk. Maar het is veelzeggend dat uiteraard dit het enige minpuntje is. Het spel is heel goed opgebouwd en door een klein team van 16 man gemaakt, dit maakt het natuurlijk nog indrukwekkender.