Battletoads 2020 PC Review

August 21st, 2020

Battletoads is een nostalgie spel wat in de jaren 90 een grote hit was. Het gaat om drie toads, nee niet een kope van de Teenage mutant Ninja Turtles, die de shadowqueen moeten verslaan om order te herstellen.

Het verhaal De battletoads zijn drie hilarische broers die het opnemen tegen de Shadowqueen. De shadowqueen kondigt aan dat ze de strijd met ze wilt aangaan. En dat pikken de broeders natuurlijk niet. Ze gaan zelf ook op oorlogspad uit. En terwijl ze dat doen gaan ze natuurlijk herrie schoppen en heerlijke grappen met mekaar maken terwijl ze nog meer kont schoppen. Het verhaal is verder niet diepgaand maar het is wel extreem hilarisch. De interacties tussen de broers onderling en de beledigingen die ze uitdelen naar hun tegenstanders toe is echt hilarisch. De cutscenes zouden een tv serie kunnen zijn, zo goed zijn ze. Wel belangrijk om te zeggen, de grappen zijn voor volwassenen bedoelt, het is absoluut niet geen spel bedoelt voor kinderen want de grappgen hebben meestal een seksueel tintje. battletoads 2

De gameplay Battletoads is een 2d beat 'm up action game. Je loopt door de straten en schopt en slaat zoveel mogelijk tegenstanders in mekaar. Je krijgt naarmate het spel vordert steeds meer extra moves waarmee je nog meer damage kan doen. Hoe langer je combo hoe meer je experience krijgt waarmee je weer meer skills kunt unlocken. Het leuke aan dit spel is dat je het co-op kunt spelen tot zelfs met 3 spelers. Naast het vechten zijn er ook puzzels. Deze puzzles beginnen heel simpel, van klik daarop, trek die hendel omlaag, maar naarmate het spel vordert worden de puzzels echt extreem moeilijk. Zelfs zo moeilijk dat je echt een paar keer achter je oren krabt om te achterhalen wat er nu gebeurt. Zo is er tegen het einde van het spel een puzzel die me werkelijk waar 2 uur heeft gekost. Frusterend haast, maar uiteindelijk als je het doorhebt dan weet je ook hoe je de rest moet aanpakken. Naast het vechten en puzzelen zijn er ook kleine mini races. Deze races houden in dat je heel snel en wending obstakels moet ontwijken. En afhankelijk van je moeilijkheidsgraad wordt het steeds sneller. Dus je moet dan als een soort van Neo in the matrix proberen alles te ontwijken. BATTLETOADS 3

De conclusie Battletoads is een heel leuk spel vooral als je het co-op speelt. Het is leuk als je even je verstand op nul wilt zetten en gewoon wilt button bashen. De minigames bieden voldoende afwisseling voor een leuke party avond. Echter, zoek je naar diepgang, ingewikkelde combos, dan is dit niet het spel waar je naar zoekt. Wij geven het een 7.