Fast and Furious Cross roads Review

August 4th, 2020

De fast and furious franchise spat dit keer niet van je bioscoopscherm af maar van je hopelijk 4k tv. Dom, letty en de rest van de groep zijn terug om dit keer weer de wereld te redden van een grote catastrofe.

Het verhaal Het verhaal speelt zich af na de dood van Bryan (Paul Walker). De groep is nog steeds bij elkaar afgezien van Bryan dan. Ze werken nog steeds in hun garages aan hun opgepimpte autos en de Rock is nog steeds een speciale agent van de overheid. Hij licht de groep in omtrent een nieuw gevaar en vraagt om hulp van Dom en Letty. Je gaat de strijd aan met iemand die in het bezit is van een grote raket waarmee een groot deel van Amerika weggeblazen kan worden. Aan Dom en Letty de taak om dit te voorkomen. Fast 2

De gameplay Het draait natuurlijk allemaal om het racen in F&F. Je kan racen in de bekende dodge van Dom, in de snelle opgevoerde Japanse autos van Roman. Alle bekende autos van de film zijn terug te vinden in het spel. Over het racen zelf hebben we gemengde gevoelens, het voelt namelijk heel bruut aan als je op een rechte stuk je nitro weet in te zetten en al je tegenstanders inhaalt. Echter, zodra er ook maar 1 bocht komt wordt het al heel moeilijk. Want de controls zijn niet goed gemaakt van dit spel. Veels te vaak moet je of compleet afremmen of raak je de vangrail als je een bocht wilt nemen. Dit is met name vervelend als je in de auto van Dom rijdt. Deze heeft een hele hoge topsnelheid maar hij is totaal niet gebruikersvriendelijk. Dit is wel pijnlijk want het racen zou net juist goed moeten zijn in dit spel. Fast 3

De conclusie F&F had veelbelovend kunnen zijn en voor veel fans van de F&F serie een grote hit kunnen worden. Echter, de slechte controls van het racen maakt dit compleet onmogelijk. Het racen speelt niet fijn, je hebt nooit het gevoel dat je de auto beheerst. En dit is gewoon pijnlijk. Vandaar dat het van ons maar een 5 krijgt.