Final Fantasy Rebirth Review

February 29th, 2024

Rijk groen gras strekt zich uit eindeloos voor mij; bergen toren in de afstand . De wereld om mij heen is een bron van leven. Nog zijn behekst door een kruipen schaduw van schade . Ik zie het in de mensen van wie steden die ik bezoek , hun leeft ontsierd door een geschiedenis van geweld . Ik zie het in de gedachteloos , dwalend gekleed overblijfselen van een groteske militaire campagne naar wetenschappelijk een perfecte soldaat voortbrengen . Dit is een wereld van schoonheid en verlies . En ik ben bang het is in zijn laatste dagen . Langs met een groep mensen WHO Ik heb komen naar vertrouwen op , ik blijf vooruit duwen dit vreemd En niet verwacht wereld , achtervolgd door de roep van iets wat ik niet doe begrijpen . Terwijl ik reis verder , dingen het gaat niet zoals ik had verwacht ... zoals ik het me herinner hen . Ik zie visioenen van dingen dat ziet er bekend uit , maar dan ze verschuiven naar iets anders. Ben ik wie ik denk dat ik ben ? Is dit de wereld die ik dacht te kennen ? In beweging door dit plaats is een praktijk van herinnering , herinterpretatie en doorzettingsvermogen . Final Fantasy VII Rebirth , beschikbaar op PlayStation 5 op 29 februari 2024, is het tweede deel van een van de meest verwachte games in de recente geschiedenis: een remake van wat wordt beschouwd als door veel naar zijn de beste game aller tijden, Final Fantasy VII uit 1997 . Wedergeboorte Ook volgt Final Fantasy VII-remake uit 2020 , op grote schaal als succesvol beschouwd recreatie van het eerste deel van de origineel spel, en een van wie fundamentele veranderingen aan de originele verhaal zijn net zo gelijkwaardig gevaarlijk als fascinerend .

Wedergeboorte gaat verder in de dezelfde ader . Schijnbaar een verhaal over een verhaal dat is al gebeurde bij sommigen ander dimensie of tijdstip en ruimte , wedergeboorte streeft naar zijn de meest toegeeflijke versie van een geliefd spel. En omdat het cruciaal is momenten in de origineel narratief , is deze tweede aflevering een belangrijk wisselvallig moment voor de trilogie . Na Remake 's verrassend wendingen En beurten , Rebirth neemt het over bewijslast of of niet de ambitieus avontuur om een van de opnieuw te maken beste games aller tijden waren het waard .

2 Terwijl dit verhaal is zeker naar zijn besproken , gedebatteerd , gevierd en bekritiseerd voor jaren naar Kom , dit is ook een kolossale fantasie- RPG dat kan je vermaken wekenlang - en welke Jij zou moeten ruimte uit als Jij wil niet uitlaat jezelf . In mijn tijd spelen Wedergeboorte vóór de release vond ik een spel dat kon mij aan het lachen maken En schreeuw . Het zou stuur mij op drift in een zee van nostalgie , maar stel ook mijn geduld vaker op de proef dan ik leuk vond . Over het geheel genomen is Rebirth een verbluffend groot en uitgebreide RPG waar ik meer dan blij mee was wasbak mijn tijd in naar ontwarren het kronkelende verhaal , specificeer de mijne karakters voor strijd , en over alles nadenken Dat FF7 heeft betekend voor mij voor bijna drie decennia. Toen ik voor het eerst naar buiten stapte de Grasland regio van Rebirth , ik werd niet getroffen door een kaart ton weinig doelstellingen ( nog ). Het is gewoon de wereld voor mij, in de geest van de origineel , met bezienswaardigheden die ik kan bekijken, en roamen uitgestrektheid Dat vaak heeft een nauwe esthetiek gelijkenis naar de origineel . Helaas , dat uitgestrektheid iets krimpt eenmaal jij tegenkomt de erg spraakzaam Chadley , de AI -cyborg van wie terugkeert Remake om je te helpen ontwikkelen materiaal magie uit te spreken spreuken En roep goddelijke wezens op terwijl uitnodigend Jij naar gevecht uitproberen uitdagingen . Deze keer Chadley wil jou ook naar verzamel "World Intel" door kristallen te scannen en te klimmen torens , vechtende monsters, en inkoop uniek voorwerpen . Jij weet het , het is niet alsof je een wereld-eindigende crisis moet stoppen of zoiets . ik deed niet erg in de open wereld activiteiten . ik ben klaar bijna allemaal . Dat was het niet precies verbijsterende dingen, maar het gezelschap dat ik hield En de esthetische schoonheid van de wereld maakte zelfs de saaiste stukken grotendeels onschadelijk . Bijna al deze activiteiten zijn gedaan langszij de iconisch FF7 Party™: Aerith , Tifa , Yuffie , Barret en Red XIII aan jouw zijde . Oh en Cait Sith is hier. in tegenstelling tot de origineel spel, jouw karakters volg je zichtbaar in de wereld , en de degenen niet in jouw gevecht line-up zijn zichtbaar op de zijlijn van de strijd , soms zelfs een helpende hand biedend de actie.

3 Zoals jij ontdekken de wereld , sommigen speels activiteiten maken hun aanwezigheid bekend naar Jij liever naadloos . Levensstroom scannen veren , voor is bijvoorbeeld vaak gevraagd door een uil Dat zullen dichtbij vliegen Jij En hoera naar grijpen uw aandacht voor Dat activiteit . Een andere een ziet een baby- chocobo- kuikentje naar hem toe rennen jij , aandringend Jij volgen en ontgrendel een nieuwe snel reis punt. Deze momenten zijn prettig naar komen over en maak de wereld voelt zich reactief naar Mijn aanwezigheid wel Het grensde aan repetitief in de loop van tientallen En tientallen uren . Hoewel zijn gekregen die vertrouwde open wereld vibraties , de gesegmenteerd wereld secties helpen de wereld voelt beter verteerbaar . Ze bieden een verscheidenheid aan uitgebreide esthetiek : weelderige bomen en glooiende groene heuvels , zonovergoten oevers met gekarteld kliffen , een rijk lommerrijke jungle met reusachtig paddestoelen jouw chocobo kan stuiteren , en nog veel meer. Wedergeboorte biedt dat nostalgisch gevoel van het doorkruisen van een geheel wereld over jouw reis . Het is iets Dat FF7 En andere klassieke Final Fantasy- spellen gebruikt vaker te doen . En zijn bewijs Dat Het kan zijn gedaan in 2024. Toekomst Final Fantasy- afleveringen zou moeten hiervan kennis te nemen . Maar hoe zit het met de hoofdverhaal ? Het script opeenvolgingen die jou meenemen door het trauma van een planeet En zijn mensen ? Een mooi verhaal... dat kan uw geduld op de proef stellen Wedergeboorte verandert belangrijke verhaalbeats , personages , kennis en locaties naar zo'n graad Dat ze krijgen een heel andere betekenis En toon van de origineel . Sommige van deze veranderingen werken goed. Shinra bijvoorbeeld behoudt een actievere interesse in het nastreven ervan En het vinden van Cloud en de bende dan in de origineel FF7 omdat jij weet het , wedergeboorte begint zojuist dagen na ons weinig gevonden familie schoot Shinra's neer hoofdkantoor aan het einde van Remake . Dit soort veranderingen toevoegen verhaal samenhang naar de wereld En karakters Dat is niet altijd aanwezig in de game uit 1997. Op de aan de andere kant een reeks dat is slechts een drie kamers, een item of twee , en een dialooguitwisseling in de origineel FF7 is nu een zoektocht die uit meerdere delen bestaat met tenminste twee baasgevechten En milieu verkenning taken . Ander soortgelijke uitgebreide gebieden zijn vaak gevuld met minigames die je niet kunt overslaan kan zijn of leuk of frustrerend. Alles van dit culmineert in die zin Wedergeboorte niet weten wanneer naar geven spelers een adempauze . Wanneer Jij gescript aankomen momenten dat zijn ongeveer hebben leuk , spelen wat kaarten of carnaval-achtige minigames, dat heb je al op slot gezet naar binnen Dus veel minigame- achtig momenten Dat jij bent waarschijnlijk naar vinden jezelf heel erg moe . Dit kan zijn verzacht door nemen je tijd voorbij het spel ( doe het alsjeblieft ), maar het zullen nog steeds kan soms een beproeving zijn , vooral naarmate het spel vordert richting zijn lang conclusie . Op z'n kern , Wedergeboorte is een zwaar verhaal ervaring . Het verhaal wordt verteld door veel lange scènes en verschuivingen in perspectief , en de einde macht zijn moeilijk naar verteren bij de eerste run - als niet als gevolg van verwarring snijpunt van meerdere verschillende plotthreads En karakters , dus zeker als gevolg van aandachtsvermoeidheid van nodig hebben naar zitten door alles . En wanneer u gooit wijzigingen in zo diep geliefd verhaal , Wedergeboorte is vol ontvlambaar materialen aan het wachten voor de vuur van internet . Dat zei : ik heb genoten het tedere emotionele momenten tussen karakters . Op de geheel , dit is een meeslepende , dromerige herinterpretatie van een verhaal Ik heb geliefd al decenia. Ik werd gebracht naar tranen regelmatig , en liefdevol Dus . Vooral Cloud is genuanceerder emotioneel contouren , vooral als hij begint naar zie de zijne aangrijpend kwetsbaarheden . En de conclusie van het algemene verhaal stoffelijk overschot iets wat ik ben nog steeds ratelend rond in mijn hoofd . (Op een goede manier!) 4 Rebirth heeft veel minigames. Er is een kaartspel voor het bouwen van kaarten, meervoudige gevechten strategiesimulators , een handvol activiteiten erbij betrekken chocobos, een spel waarbij jij bent achternajagen moogles en meer . Wedergeboorte is de Sabrina De Tiener Heks pannenkoekmeme van minigames. Velen zijn leuk ! Maar in de loop van het spel kon ik het niet helpen dat ik hun gevoelens voelde aanmatigend aanwezigheid was soms het verplaatsen van een bepaald natuurlijk charme aanwezig in de origineel . Red XIII heeft een minigame in Rebirth , voor voorbeeld , dat impliceert hem schoppen rond een voetbal bal . Het is een referentie naar een schattig moment in de origineel spel waarin Red lounget in de schaduw van een gebouw aan de Costa Del Sol langs een voetbal bal terug en voort met sommige kinderen . Jij kan binnengaan dit ‘spel ’ wees een vreselijk persoon in de origineel . Het duurt allemaal een paar humoristische seconden , maar het anders voegt toe sommige karakter naar de origineel in voorbijgaande momenten . Wedergeboorte heeft ook niet veel spontaan momenten zoals dit . In plaats daarvan wordt het spel vaak gespeeld voelt belast met een behoefte naar gamificeren alles . Veel van deze minigames zijn leuk , maar dat zijn ze ook maar een beetje te alomtegenwoordig En verplicht naar zijn beschouwd als een nevenactiviteit . Wedergeboorte gevechten zijn een samensmelting van realtime besluitvorming en menugeselecteerde acties voor sterkere aanvallen, verbeteringen naar jouw bondgenoten , en debuffers naar jouw tegenstanders . Alles bouwt zich op tot een wankelende meter geeft weer een vijand hulpeloos eenmaal vol . Er is op gebouwd het systeem in Remake , en voegt dit keer een nieuw onderdeel toe : Synergy Vaardigheden . Synergie Vaardigheden zijn gecombineerde aanvallen tussen twee karakters schade aanrichten en /of doorgeven een soort buff naar het feest. Ik vond het leuk kijkend naar die bewegingen poging en een uitweg plannen zege . Heeft het meer zin om geven Tifa En Aerith onbeperkt MP omdat zij hebben de nodig elementair spreuken naar Wankelen een vijand nog sneller ? Of moet ik gebruiken de ander een naar sapwolk en Aerith's Limit Break- meter om extra schade aan te richten wanneer de vijand is gespreid ? Dit het nemen van beslissingen was erg leuk wanneer het heetst van de strijd drukte om mij heen. ID kaart terug komen van elk vechtpartij aan het leren iets nieuws over Hoe Wedergeboorte gevecht werken , die mij op hun beurt daartoe inspireerden opnieuw evalueren hoe ik uitdeelde Mijn materia — magisch bollen Dat een verscheidenheid aan gevechtsacties toestaan en buffs - over de tekens die ik het vaakst gebruikte . En Ik ben Echt opgewonden over doorgaan gevecht uitdagingen En opnieuw afspelen oud gebieden met groter beheersing van dit systeem. Als alleen ik kon het toneelstuk met een betrouwbare snelheid van 60 frames per seconde zonder substantiële visuele terugval kwaliteit . ik geef uit het overgrote deel van mijn 90 uur durende speelsessie van Rebirth in de “ Grafische” modus . Dit prioriteit gegeven visueel trouw bij kosten van 60 frames per seconde. Ik ben niet beledigd met 30 frames per seconde, net zoveel als sommige ; visueel scherpte En duidelijkheid is waardevoller naar mij. Maar verdomd , elke keer dat ik overschakelde naar de “Performance” -modus – wat vereist gaan drie menulagen diep ruilen - de reactiviteit van karakters en menusystemen deden me afvragen of ik het aan het doen was het juiste ding . Ik zou het gedaan hebben Leuk gevonden een soort hybride modus die me grotere frames gaf bij de kosten van sommigen wazigheid wanneer karakters zoomen in over de plaats . Bovenop sommige textuur pop - in en een handvol flauw texturen hier en daar , Wedergeboorte ziet er vaak prachtig uit ... behalve wanneer Het niet . En ik zou zijn nalatig als ik dat niet deed waarschuwen Jij over de audio in dit spel. Goed hemelen . Ik hou van deze soundtrack alles van mij hart , maar de De audio van de game heeft er enkele serieus mengproblemen . Tijdens veel optioneel gevechten voor Chadley , de muziek zal overlappen beide partij geklets en NPC- dialoog uit de komen DualSense , wat resulteert in een chaotische stoofpot van lawaai . Na bijna 100 uur , ik ben nog steeds regelmatig aanpassingen doorvoeren naar muziek , geluidseffecten en stemniveaus naar poging En vind een goede evenwicht . Dat zei de technische problemen en wankelheid Echt heeft mij er niet van weerhouden emotioneel investeren mezelf in dit spel. Zeker , sommigen verhaalveranderingen zijn raar , maar ik heb dit spel en deze personages gegeven mijn aandacht en Mijn hart , en ik werd beloond voor Het met een wereldomvattende RPG met een diepte van emotie , activiteit en karakters waar ik van houd. In de versie van FF7 uit 1997 praten personages met een een andere door tekst ( dat was haastig vertaald En grotendeels gecondenseerd in de Engelse versie ); Wolken blokkerig veelhoekig model torent uit boven klein modellen van huizen Dat betekenen steden En locaties . We begrijpen het dit niet naar een directe vertegenwoordiging zijn van de wereld , maar eerder een abstractie . Het origineel FF7 's presentatie vertrouwt zwaar op de verbeelding van de speler naar vul de gegevens in en zien de wereld evenzeer groter in onze eigen geesten dan Het staat noodzakelijkerwijs op het scherm. Het origineel FF7 is beide een objectief spel dat bestaat in de wereld , op drie geplaatste schijven in een PlayStation, en nog zijn een ervaring Dat velen van ons subjectief gezonken onszelf in – vooral diegenen onder ons WHO gespeeld de origineel en formatief leeftijd . Dat ervaring is nu op drift in de zee van herinnering , en dat al 27 jaar lang voor sommige . Wedergeboorte bracht mij terug naar Mijn uniek herinnering aan hoe de wereld keek En klonk in mijn gedachten. Ja, het verhaal gaat hier een aantal verschillende kanten op , maar op de een of andere manier Het voelt alsof Wedergeboorte is erkennen de FF7 dat bestaat in mijn gedachten, en de degenen Dat bestaan in al onze geesten . Ik heb komen weg van Mijn doorspelen realiseren Dat de lot van bepaalde karakters - en Wat mag of mag niet gebeuren ze hier in 2024 – zijn geen make-or-break- momenten voor Wedergeboorte . Alles van dit al gebeurde in 1997. Leven en de dood zijn momenten in de tijd, gecontextualiseerd door Wat gaat vooraf En volgt . En Rebirth heeft een mijlpaaltitel in de vorm van de origineel Dat kwam vóór , en een laatste vermelding hierin trilogie volgen , een dat heeft de uitdaging van het nemen zijn pas ontdekt thema's en plotpunten in de toekomst . Ik heb Final gevonden Fantasie VII Wedergeboorte naar wees een heel bijzonder spel vol contemplatief En onderhoudend momenten . Er zijn nog steeds dialooglijnen denken over tijdens willekeurige momenten in de dag , scènes die ik me herinner als ik uit bed kom, of ga slapen , eten maak of ergens de trein neem . Wedergeboorte was een uitnodiging naar heroverwegen En heroverweeg een spel dat ik heb geliefd dierbaar al decenia. Het kan wees een zeer donker , zwaardzwaaiend , betoverend extravaganza , maar het kan Ook wees zacht en stil ruimte waar een karakter zegt naar een andere Dat ze zijn emotioneel zoeken voor hen in de stroom van chaos omringt hen . Wedergeboorte verhaal beslissingen verraste mij ervoor Zeker , maar zij heeft mij niet afgeschrikt. In plaats daarvan hebben ze mij hierin op drift gezet magisch liminaal ruimte Dat Ik ben nog steeds genieten – en proberen zin te geven . Wedergeboorte is zeker naar meer verdeeldheid zaaien En besproken spel dan Remake was. Maar hierin diep zee van een RPG, ik was opgewonden door de actie en de tactiek , gebracht naar emotionele hoogtepunten en dieptepunten door zijn karakters , en vond mezelf met een nog grotere liefde voor FF7 , de origineel En deze terugkeer, dan ik voor mogelijk hield .