Destiny 2 Review

December 6th, 2020

Bungie kondigde gisteren aan dat Destiny 2's gedeeltelijke Cosmodrome, die vorig jaar november uit de eerste game werd overgebracht, niet zal uitbreiden om de oorspronkelijke grootte en reikwijdte te bereiken. De studio zegt dat het deel uitmaakt van een afweging om zich te concentreren op het maken van nieuwe inhoud.

Exclusief het Plaguelands-gebied dat is toegevoegd in Destiny 1's Rise of Iron-uitbreiding, is Destiny 2's Cosmodrome momenteel ongeveer half zo groot als die uit de eerste game. Toen Bungie voor het eerst zijn nieuwe springsysteem onthulde, waarmee oude gebieden en missies van beide games doorlopend in en uit Destiny 2 zouden worden gefietst, had de studio gezegd dat de terugkerende Cosmodrome 'zou worden uitgewerkt tot ongeveer Destiny 1 Year 1 pariteit. " Dat is wat spelers verwachtten dat er zou gebeuren toen The Devil’s Lair en Fallen S.A.B.E.R. stakingen werden toegevoegd aan het begin van het seizoen van de uitverkorenen van deze week, omdat die stakingen gebieden omvatten die momenteel niet bereikbaar zijn terwijl ze gewoon in patrouilles door de Cosmodrome dwalen. Bungie zegt nu dat dat niet het geval zal zijn.

"[W] e hebben uw verwachtingen over hoe ver de Cosmodrome-ervaring zou worden uitgebreid, niet correct bijgewerkt en dat was een vergissing", schreef het ontwikkelingsteam in de blogpost van deze week. `` Dus om de zaken op te helderen: With the Devil’s Lair and Fallen S.A.B.E.R. stakingen terugkeren, hebben we geen actieve plannen om meer aan de Cosmodrome toe te voegen dan wat er is, dat zich zal concentreren op nieuwe updates in het algemeen. "

De oorspronkelijke belofte van unvaulting leek te zijn dat Bungie zich kon concentreren op het combineren van de beste missies en kaarten van zowel Destiny 1 als 2, terwijl hij langzaam nieuwe toevoegde, zoals Europa, het fantastische ruimte-ijswonderland dat in de Beyond Light-uitbreiding van afgelopen najaar werd toegevoegd. Het lijkt er nu op dat de kans groter is dat fragmenten uit het verleden worden toegevoegd in plaats van in 1: 1-herhalingen.

“Toen we de lancering van Beyond Light naderden, werd het ons duidelijk dat we een keuze moesten maken: nadat we alle drie de oorspronkelijke aanvallen hebben teruggegeven, investeren we meer tijd en middelen om Cosmodrome naar D1-pariteit te brengen of verleggen we onze focus naar nieuwe ervaringen opbouwen voor jaar 4 en daarna? " schreef het ontwikkelingsteam in de blogpost van deze week. "Aangezien we dachten dat we onze oorspronkelijke doelen hadden bereikt en de community en het verlangen van het team naar nieuwe inhoud kenden, hebben we voor de laatste optie gekozen."

Natuurlijk is er een extra rimpel aan dit alles, namelijk dat The Devil’s Lair (een van de beste aanvalsmissies van beide games) en Fallen S.A.B.E.R. worden momenteel afgeluisterd. The Devil’s Lair is deze week Nightfall: Ordeal en kan dus worden bereikt via de hoofdregisseur, maar momenteel kan geen van beide worden geselecteerd op de kaart van de Cosmodrome, en geen van beide verschijnt bij het afspelen van de gerandomiseerde Vanguard-afspeellijst. Bungie heeft gisteren op Twitter aangekondigd dat het de oorzaak van het probleem heeft ontdekt en aan een oplossing werkt.

Season of the Chosen is goed begonnen en de nieuwe Battlegrounds-activiteit zal nieuwe permutaties uitrollen op nieuwe kaarten, waaronder een in de Cosmodrome, terwijl seizoen 13 zich de komende twaalf weken ontvouwt. De grootsheid van de grotere wereld van Destiny 2 voelt echter steeds meer op gespannen voet met het nieuwe seizoensmodel dat de updates en uitbreidingen van de game aandrijft, vooral omdat grote delen ervan helemaal verdwijnen en de teruggebrachte exemplaren onvolledig blijven.