Paper Mario The origami king Review

July 14th, 2020

Mario de atletische loodgieter is weer terug. En ja hoor, ook in dit deel moet hij prinses peach redden. Echter dit keer niet van Bowser maar van de Origami king

Het verhaal De origami koning heeft prinses peach ontvoerd en iedereen in origami verandert. Voor iedereen die het niet weet, origami is een japanse vorm van papier vouwen zoals het vouwen van papier tot een zwaan. Maar iedereen is omgevormd tot origami zelfs bowser. Dus dit keer staat ook bowser aan je zijde want de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Bowser en Mario slaan de handen ineen en gaan de strijd aan met de origami king. PAPER MARIO 2

De gameplay De gameplay speelt zich iets anders af dan in voorgaande paper marios. Hier vecht je de boss fights door iedere keer cirkels op het veld te draaien, zowel horizontaal en verticaal, door zo dicht mogelijk bij de boss te komen zodat je kan toeslaan. Het is hierbij belangrijk om zowel naar je eigen aanval in de gaten te houden maar ook hoe ver de tegenstander is met zijn aanval. Want sommige aanvallen van de tegenstander zijn zo sterk dat je gelijk dood bent. En dit betekent dat je compleet weer overnieuw moet beginnen. En geloof me de bossfights duren echt lang! PAPER MARIO 3

De conclusie Paper mario is een heerlijk spel met geweldig humor in de cutscenes. Je zult soms dubbel liggen van het lachen. Het spel is ook nog eens mega lang, ga uit van 30-40 uur alleen voor de story mode. Als je het spel compleet wilt uitspelen met alle side quests kun je al gauw aan 60 uur denken. Het spel heeft zulkte leuke elementen, zoals gezegd de humor, de cutscenes, de omgeving. Allemaal geweldig. Echter, een grote nadeel is de gameplay zelf. Het vechtsysteem is niet iets wat voor iedereen bestemd is. Ik zou zelf blijer zijn met wat meer ouderwetse mario stijl gevechten waar je moet springen op je vijand op juiste moment. Desalniettemin het spel is echt goed en krijg van ons een 8.