April 25th, 2024

In veel manieren , Stellar Blade is geweldig . De actie is geweldig , de soundtrack is geweldig , de de wereld is geweldig . Echter , wanneer je pelt het terug gordijn gewoon een beetje en kijk achterom alle de flitser en stijl , jij vinden die van Shift Up karakteractiespel kan Ook zijn nogal moeizaam . Het is een spel van dichotomieën , één dat is mooi maar toch vlak, plezierig maar toch frustrerend, enorm groot oppervlakkig . Er is veel om van te houden Stellar Blade, maar er is ook veel te doen niet leuk vinden , en na 30 uur snijden En onstuimig als Eva kwam ik weg van het spel wensen Het waren in sommige gevallen verfijnder groeten en bij anderen uitdagender .

Stellar Blade volgt Eve, een soldaat van de Airborne Squad 7 regiment, wie wordt naar de aarde gestuurd uitroeien een invasie van grillige buitenaardse wezens genoemd Naytiba's . Terwijl Eve tegen deze monsters vecht in de hoop op redding de mensheid van vernietiging , zij struikelt op een complot over de WAAR oorsprong van de Naytiba's . Er blijken (verrassing!) Dingen uit te komen zijn niet precies zoals zij lijken , en Binnenkort vliegt Eve van zone naar zone, terwijl ze op haar mes rijdt als een skateboard, en een klein uitstapje maken naar ruimte naar ontdekken de waarheid achter alles : de Naytibas , de laatste overblijfselen van de mensheid , de ander Leden van de Airborne Squad, zelfs zijzelf . Het is een winderige verhaal zo lang voorspelbaar , heeft wat introspectief momenten langszij het soort actie met een hoog octaangehalte dat je hebt macht zie in zoiets als Naughty Hond Niet in kaart gebracht . Helaas wordt dit coole verhaal belemmerd door muf karakters en frustrerende platformactie.

De spellen wereld is boeiend . Er is de belangrijkste hubgebied, Xion , dat is gekregen die stereotiepe (maar coole) ‘laatste menselijke buitenpost’ - sfeer : lege straten , vervallen huizen, gebouwen bestaande uit zeecontainers , verlaten spullen zoals boeken En gitaren . Dit is waar de meeste missies beginnen en eindigen, en ook waar veel karakterisering plaatsvindt gebeurt , sinds veel van de NPC's Jij interageren met hier wonen. Helaas , de karakters zich voelen allemaal eendimensionaal aan . De Engelse stem acteren laat veel over zijn vooral gewenst tijdens emotioneel momenten En gespannen situaties . Er is geen urgentie achter de lijnlevering, die holt cruciaal uit scenario's naar binnen oppervlakkig niets . Er zit echte schoonheid in zie in Stellar Blade, vooral in de karakter modellen En milieudetails , maar omdat karakters zijn meer 2D dan 3D ( metaforisch spreken ), interacties met hen komen over als plat en levenloos ongeacht de emotioneel gewicht Ingepakt naar binnen de schrijven . 2

Buiten Xion zijn er verschillende open zones voor Jij naar verkennen , elk een ander natuurlijk element aanraken : gras , vuil , steen , water. Deze open zones zijn enorm , gevuld met veel vijanden naar gevecht , bezienswaardigheden naar zie , items om te verzamelen en zijdoelen vervolledigen . Het is gemakkelijk om te verdwalen op deze locaties , en dat doe ik niet gemeen dat op een slechte manier. Zeker jij kan letterlijk verdwalen. Veel van de gebieden draaien in elk andere , met paden omklappen en onder de andere , waardoor navigatie lastig wordt . Maar omdat er is Dus veel te doen en Dus veel naar zie in Stellar Blade, jij Vind het niet erg om vaak te verdwalen . De kans is groot dat , als dat doe je, dat doe je struikelen bij een optionele baas, een prachtige outfit, een prachtig uitzicht, of zo één item diep in de oceaan diepten Dus Dat Jij kan maak dat eindelijk af een zijmissie , verdomme . Sorry, dat was een projectie . Wat ik bedoel is: Stellar Blade is verpakt met spullen. Elke keer omdraaien steen is hier boeiend omdat zijn alle op de een of andere manier nuttig .

Het is dan gewoon jammer dat platformactie in dit spel, nou ja... het neuken zuigt . Eva heeft zoiets raars gewicht aan haar. Ondanks haar tengere postuur is ze voelt als een zak aardappelen . Bij de Maar tegelijkertijd is ze dat wel gekregen dit lichtheid Dat staat haar toe om te luchten en dubbele sprong . Ze is beide te zwaar en te licht, wat maakt de precisie platformactie Stellar Blade vraagt van je een frustrerende ervaring . Een lichte kanteling van de linker joystick en Eve beweegt , maar als je laat de los linker joystick, Eve niet komen naar een onmiddellijk stoppen. In plaats daarvan slingert ze naar beneden, als een auto langzaam kruipend naar een rood licht.

Goed geluk oordelen springen afstanden met dat , terwijl haar momentum zelfs de de kleinste stukjes platformactie zorgen voor hoofdpijn . En omdat ze is snel om te gaan, maar langzaam om te stoppen, en over richels springen gaat automatisch je bent dichtbij hen , Eva zal dat doen over alles heen klimmen soort obstakels En oppervlakken zonder jouw willen om dat te doen . Wanneer ik het vertel Jij Ik heb vaker overleden vanwege aan momentumproblemen terwijl platformactie dan naar elk een vijand , laat staan de bazen, ik meen het. Het is niet Gollum niveaus van slecht, maar ik had flitsen van dat spel uit achter Mijn oogleden . Gelukkig , in tegenstelling tot Sméagol , Eve kan er een opzetten verdomd gevecht . 3 Stellar Blade is vergeleken voor veel games: Bayonetta , DmC : Devil May Cry ( mijn persoonlijke favoriet ), Nier: Automata , Sekiro : Shadows Die Twice . Die vergelijkingen zijn alles apt , zoals die van Shift Up karakteractiespel voelt als ander karakteractiespellen uit de recente geschiedenis. Echter , terwijl Het leent veel ideeën van Nier en Sekiro , denk ik het is qua houding dichter bij Duivel mag huilen . Eve is stijlvol , net als Dante. Zij macht niet arrogant of eigenwijs zijn , maar ze is zich terdege bewust van haar capaciteiten en deskundigheid. En net als Dante pikt Eve niets. Het is niet alle vibes echter als Eve's gevecht de mechanica kan zelfs enigszins omgaan vergelijkbaar naar Die van Dante over de Devil May Cry- franchise.

Er zijn genoeg aanvallen leren , elk flitsender dan de laatste. Door mix van lichte en zware aanvallen, jij kan ketencombo 's uitvoeren die steeds complexer worden naarmate Eve zich omdraait En kronkels terwijl zwaaiend met haar zwaard als een mes danseres in gymnastiekles . Eva heeft ook een ontwijking En pareren tot haar beschikking , die laten we Jij ontwijk aanvallen, blokkeer inkomende aanvallen schade , en stakingen regelrecht af om vijanden voor open te stellen dodelijk executies . Stellar Blade is aan de beurt eigen een beetje , zoals elke moord resulteert hierin kortstondig vertragen Dus Jij kan de animatie van Eve opnemen En de vijand de dood , denk ik . Maar dat wordt vooral heel snel heel oud wanneer er is een bende vijanden op het scherm die het probeert naar begraven Jij En elk doden ... doodt jouw momentum. Toch sloop met de Het enorme aanbod aan vijanden van het spel is opwindend En gewoon puur plezier . Alles klikt, en wanneer Jij ontgrendel haar volledige arsenaal , Eve is de gemeenste teef die er is .

Ik gewoon wens de vooral vijanden de belangrijkste bazen, voerden meer strijd . Daar waren een handvol krachtiger Naytiba's Dat haalde me eruit, maar deze belden krijgers , waren nog steeds zojuist normaal vijanden die ik tegenkwam in Stellar Van het blad veel open zones. Opzij van de eindbaas , geen enkele beheerd naar vermoord mij. En nogmaals , opzij van de eindbaas , ik heb vermoord allemaal bij de eerste poging . Of ik nu op normaal speelde of uitgerust het Skin Suit , dat neemt toe de spellen moeilijkheid door het elimineren van Eve's oplaadbare schild , ik zelden stierf hier. ( Tenzij ik uitgleed En ging dood terwijl platformactie , dat is.)

Niets was een grote uitdaging , wat ironisch is overwegende Hoe angstaanjagend de vijandelijke ontwerpen zijn. Van Tang- bug- achtige buitenaardse wezens die er twee hanteren Zwaarden tot pus gevuld lampen schieten exploderend lijken van hun monden naar bruten die wapens hanteren de grootte van treinen , Stellar Blade heeft er een paar Bloedgedragen ezel , leugens van P- dienen vijanden naar gevecht . Zij zojuist zaai geen angst in de zelfde manier. Ik ben niet gezegde elk spel nodig heeft naar zijn straffend moeilijk , en Ik ben blij om zien Dat Stellar Blade heeft een behoorlijk assortiment toegankelijkheidsopties voor zaken als richthulp en automatische snelle voltooiing van gebeurtenissen . Toch zou ik dat wel gedaan hebben hield van wat meer uitdaging in plaats van te hebben naar wachten tot het einde van de reis naar begin echt te zweten . Maar helaas vond ik er ooit twee of drie die hard raakten combo's Dat heeft uitstekende schade aangericht naar vijand schilden , geslagen ze uit balans voor sneller executies , en genomen stevig stukjes uit hun gezondheidsbalken, de meeste vijanden waren klompen . Terwijl het spel is erg flitsend , soms Dat flitsendheid is alles stijl , geen inhoud . 4

Ondanks alle hier heb ik nog steeds een geweldige tijd mee gehad Stellair mes. Het is een spel van dichotomieën , één dat is beide plezier en frustrerend, maar hierin een soort middensleur vindt een manier om vertel er een boeiend verhaal over transhumanisme aan het einde van de 19e eeuw wereld En hoe zelfs robots dingen voelen . De platformactie macht zuigen en Eva misschien zijn log soms onder controle te houden , maar de stijlvolle actie maakt dit goed hoe vervelender elementen . Het is niet perfect, maar op zijn beste momenten is Stellar Blade dat nog steeds zeer stellair .