April 25th, 2024

Nog voordat ik oud was genoeg naar kwalificeren als tiener, ik was geobsedeerd met de werken van Akira Toriyama . Dragon Ball, Dragon Quest , Dr. Slump, Chrono Trigger - alles Toriyama-gerelateerd, ik kon het in handen krijgen mijn 13-jarige geest. Manga van 14 hoofdstukken uitgebracht alle de weg terug in 2000. Ik was jong En naïef , vers van het voltooien van Chrono Trigger voor de eerste keer, maar iets over een videogame -aanpassing van Sand Land ontwormd zijn weg naar binnen Mijn brein . Toriyama en videogames hadden dat al bewezen zou een perfecte combinatie zijn , dacht ik de scrappy , door videogames geobsedeerde hoofdpersoon Beëlzebub En de dor , bendevol woestenijen van Sand Land waren een duidelijke lay-out. Toen groeide ik ouder , en Natuurlijk werd ik cynischer . Het verhaal van Sand Land was nauwelijks lang genoeg voor een verfilming , laat staan een videogame, en een paar vechtscènes en een paar tankgevechten kon niet voorzien genoeg inspiratie voor een diepgaand gevechtssysteem . Dan , op 1 maart , Akira Toriyama ging voorbij - lang nadat zijn werk aan Sand Land voltooid was. Mijn apathie getransformeerd naar binnen draad . De kansen leek gestapeld tegen ontwikkelaars ILCA. Zeker dit zou zijn nog een mobiel pak Gundam : Crossfire of Astro Boy: The Video Game, nog een ongeïnspireerde , ijskoude anime-game voor de koopjesbak . Ik niet denken Ik ben ooit gelukkiger geweest ongelijk bewezen te zijn . Zandland is een beetje een vreemd spel categoriseren . Het is een actie-RPG, op de oppervlak . Jij speel als Beëlzebub , de Prins der Demonen, terwijl hij het probeert naar zoek een waterbron voor de dor woestenij dat is Sand Land, naast zijn oude vriend Dief en zijn nieuwe menselijke landgenoot Rao . Wanneer jij bent Sand Land speelt als Beëlzebub en voelt als een Musou -spel - een simpele beat-'em - up waar je raakt een lichte aanval totdat Jij beslissen om een zware aanval uit te voeren om je combo te beëindigen . Maar dat ben je wel waarschijnlijk alleen gaan naar zijn direct gebruik makend van Beëlzebub voor ongeveer 10 tot 15 procent van uw doorspelen . Het echte vlees van Sand Land zit erin voertuig gevecht , welke maakt het lijkt meer op elkaar tot games als Rage of Twisted Metal. Er zijn een paar platformacties secties , sommige gedwongen stealth missies en een geheel hele reeks NPC 's waar je mee moet praten voor side -quests , maar vergis je niet : dat zal wel gebeuren zijn Het grootste deel van je tijd besteed je aan het opblazen van spullen in een tank of het stompen van spullen in een grote robot.

2 Over tanks gesproken , my scepticisme genomen de bestuurder zitplaats voor de eerste paar uur van mijn doorspelen . Controle over Beëlzebub in gevechten voelde een beetje flauwe , tankgevechten gevoeld te rudimentair naar blijven innemend voor een geheel playthrough , en ik was al meer dan halverwege door Zandland origineel verhaal in de manga met slechts vijf uur speeltijd op de klok . Na nog vijf uur , eindelijk Sand Land begonnen om mijn interesse te wekken . Upgraden naar van Beëlzebub Vaardigheidsboom en nieuw ontgrendeld vaardigheden zorgden ervoor dat gevechten een beetje aanvoelden zwaarder . Voertuig gevecht begonnen om de centraal staan, met een snelle reeks upgrades en nieuwe voertuigtypen die daarbij helpen om mij bezig te houden . Het verhaal begon om er een paar te nemen creatief vrijheden met het bronmateriaal , maar niet naar zijn nadeel, waardoor een langere En lichtelijk gewijzigd verhaal naar geven de ontwikkelaars meer ruimte naar werk in de soorten verhaalmissies Dat lenen zich beter tot een videogame - ongetwijfeld een resultaat van Toriyama 's directe betrokkenheid bij het schrijven de spellen aanpassing van het verhaal. De belangrijkste focus van de gameplay van Sand Land is het bouwen van voertuigen en strijd , geeft het spel een zeer apart gevoel. Andere spellen, bijv voorbeeld zoiets als World of Tanks is dat zeker werken aan een bredere schaal wanneer Het komt tot voertuigaanpassing , maar Sand Land is ongeëvenaard wanneer vergeleken naar ander voertuig vechtspellen die dienen ook als RPG's . Jij kan vijf mechs in je capsule bewaren Jij kan onmiddellijk springen in , en uiteindelijk kreeg ik Dus bijgevoegd naar meerdere van mijn mech's Dat kiezen waarvan er vijf zijn uitgerust altijd bewezen moeilijk . Ik werd erg bijgevoegd naar mijn motor, vooral vanwege hoe snel En snel reagerend het was om te controleren vanwege naar mijn upgrades, maar ik laat al mijn upgrades los op maat gemaakte voertuigen altijd bewezen moeilijk . Net als Beëlzebub , naarmate het verhaal vorderde en een nieuwe mechaniek werd beschikbaar was ik altijd onmiddellijk opgewonden naar bouwen En aanpassen het - een bewijs van hoe verschillend elk voertuig aanvoelt te besturen. Wat betreft de schrijven , denk ik de nieuwe verhaallijn die komt na de eerste helft van het spel is briljant . Ik wil niet vervuilen veel , omdat voor fans van Sand Land dit zullen dienen in wezen als een vervolg naar de originele manga, maar de tweede helft van de voornaamst zoektocht is misschien nog beter dan de eerste. Dit is waar de meest interessante baasgevechten vinden plaats En waar Jij ontgrendelen de tweede helft van de kaart ook , dus dat zou ik doen voorstellen plakken dingen uit als je begint je te vervelen richting het einde van de eerste speelhelft . De mogelijkheid om schrijf een vervolg op de hoofdverhaal duidelijk kwam met de extra voordeel van toestaan ontwikkelaar ILCA veel meer vrijheid missies ontwerpen Dat zijn niet ingesnoerd door de originele manga's plot, en Het echt laat zien. Terwijl ik dat ben ontzettend blij dat zij deed de originele manga gerechtigheid , de tweede helft van de voornaamst zoektocht is zeker sterker , qua gameplay , en Toriyama's schrijven in de nieuwe verhaallijn is in 2024 net zo goed als in 2000. Dat is het niet alle echter positief . Ten eerste zijn er nogal wat gedwongen stealth missies in de hoofdverhaal (ik telde er vijf ) en een paar zijmissies . De stealth- gameplay is barebones , en zijn geen van beide uitdagend noch leuk . Gelukkig zijn deze segmenten eenvoudig en snel voltooien , maar zij uiteindelijk zojuist gevoeld onnodig . Ten tweede , een paar van de voornaamst missies voelde me uiteindelijk heel erg vergelijkbaar naar een een andere . De eerste keer dat ik kreeg naar ontdekken een van de wrakstukken van een oud superwapen , het voelde nieuw en spannend ; een frisse omgeving ontdekken met verschillende vijanden naar gevecht . De vijfde keer begonnen vooral saai voelen wanneer de interieurs alle uiteindelijk op zoek gegaan erg vergelijkbaar naar een een andere . Eindelijk , en dit macht het lijkt een beetje een muggenzifterij , maar je feest herhaalt zich de dezelfde dialoog lijnen wanneer jij bent ook ver buiten de strijd vaak . Ik denk dat ik het gehoord moet hebben Dief En Rao heeft de dezelfde discussie over de dwaasheden van de mensheid tot wel 40 keer voordat ik klaar was het spel. 3 Qua prestaties liep Sand Land perfect op pc. Halverwege door Mijn playthrough , herinnerde ik me spelen de demo een paar weken ervoor en hoe verschrikkelijk de uitvoering was geweest. Constant stotteren en vreemd textuurproblemen in de demo baarden me zorgen Dat het volledige spel zou een klassiek geval zijn van een vreselijke pc-poort. Toch speelde ik de volledige release op 120 FPS met alle van de instellingen op hun hoogste en Zandland voelde consequent zacht door . ik ging terug naar toneelstuk de demo kort zojuist om er zeker van te zijn dat ik dat niet was voorstellen dingen En Het zeker had nog steeds de dezelfde stotterproblemen als voorheen , dus ik kan het meldt dat graag zij leek de problemen voor te hebben opgelost de volledige uitgave. 30 uur naar Sand Land, had ik iets vreemds realisatie . Zandland uiteindelijk is geen verhaal over zijn hoofdpersonage , Beëlzebub , maar in plaats daarvan een verhaal over zijn toevallige ontmoeting met de oude man Rao . Rao is het oneens met zichzelf , een oudere man met een schuldige geweten . Hij is wantrouwend tegenover mensen en demonen , maar hij voortdurend doet zijn best om een open geest te houden en naar niet aannemen het slechtste van anderen . Het kinderlijke Beëlzebub is eenvoudigweg langs voor de rijden , maar zijn onschuld en zijn onvermogen naar leugen leidt Rao naar voortdurend stel zijn vertrouwen in hem . Als tiener, ik natuurlijk geïdentificeerd met de openlijk ondeugend Beëlzebub . Maar door het verhaal van Sand Land voor de tweede keer ervaren ouder leeftijd , besefte ik ID kaart komen veel meer gemeen mee hebben Rao . Net zoals de verschrompeld De oude man in het verhaal van Sand Land was eindelijk klaar toegestaan de met grote ogen Beëlzebub naar neem letterlijk de wiel , besefte ik dat ik het had gedaan de dezelfde door de loop van mijn doorspelen . ik ging ervan uit het ergste van Sand Land tijdens mijn eerste paar uur met het , maar zijn flauw , simpel plezier langzaam gechipt weg bij mij de langer speelde ik . Het is tegelijkertijd spannend aanpassing En een plezierig ervaring , een ongebruikelijk voorbeeld van een anime-spel dat brengt slimme veranderingen aan het bronmateriaal ten gunste van de gameplay . Het team van ILCA houdt duidelijk van Sand Land, en de alleen bewijs Jij behoefte hieraan Feit is het spel zelf , maar dat is het ook Ook duidelijk Dat Bandai Namco gaf de ontwikkelaars een behoorlijke hoeveelheid tijd krijgen zien hun visie door . De kaarten zijn groot en uitgestrekt , en de puur aantal sidequests en zij - inhoud geven uitstekend invulling aan de wereld op een manier die de manga nooit heeft gedaan . Toen ik klaar was met Sand Land zou ik dat doen beheerd ongeveer 50 uur gieten naar binnen Het En Het zelden het voelde alsof het spel zichzelf opvulde. Ik nog steeds eigenlijk een paar nevenactiviteiten hebben links doen , dus Ik ben niet eens helemaal Zeker hoe lang Sand Land mij uiteindelijk zal brengen volledig compleet - maar ik ben het opgewonden naar er achter komen. Sand Land voelt als een passieproject , het zeldzame voorbeeld van een anime-spel dat Eigenlijk verheft En verbetert het verhaal waarop het gebaseerd was . Sand Land doet niet alles goed, maar het is meer dan ik ooit had gehoopt voor of verwacht . Het allerbelangrijkste Ik denk echter dat ILCA dat wel zou moeten doen zijn uiterst trots op het doen Akira Toriyama's nalatenschap gerechtigheid . Sand Land is het spel dat zijn fans verdienen , en een geweldig spel laatste herinnering aan de ongelooflijke impact dat één man heeft gehad op de gamen industrie .