Hitman 3 Review

January 19th, 2021

Hitman 3 zorgde ervoor dat ik meer om zijn plot gaf dan om het verzinnen van de perfecte moord. Het verhaal, dat ik meestal zie als een flauw excuus om verkleedpartijen te spelen en wereldomspannende chaos te veroorzaken, loopt door in de structuur van de niveaus en creëert enkele onverwachte momenten van emotie en kwetsbaarheid. Het duistere verhaal speelt met de leugen in het hart van Hitman's gameplay: Agent 47 kan gemakkelijk in het leven van een ober, een muzikant of een model glippen, maar wie is hij echt en wie, als iemand, wil dat doen? worden?

Hitman is altijd een rare mix van humor en duisternis geweest, een serie waarin een einde-van-missie-score je naar perfectie lokt, terwijl je in de game zelf kunt rondhuppelen en doen wat je maar wilt. Het is hilarisch en bevredigend om een ​​doelwit in een toilet te verdrinken nadat ze ziek zijn geworden van door jou vergiftigd voedsel, of om hun lichaam de lucht in te zien vliegen nadat ze een exploderende golfbal hebben geraakt die je hebt geplant. Maar dat staat naast het feit dat je als Agent 47 speelt als een wrede, oneerlijke man die iedereen zal vermoorden die hem wordt verteld om de belangen van de machtige, schimmige figuren te behartigen die de touwtjes in handen hebben. Hitman-games voelen classier aan dan je zou kunnen denken als je hun titel en premisse zou uitleggen aan iemand die geen games speelt, maar hun stealth-elegantie verhult wat in wezen een lelijke fantasie van macht en geweld is. Ze geven me een slim gevoel, maar het plezier dat ik erin vind, voelt grof om te rechtvaardigen.

Ontwikkelaars bij IO Interactive hebben Hitman 3 het einde van de moderne trilogie genoemd, en als zodanig lijken ze deze tegenstrijdigheden van de serie in dit spel het hoofd te bieden, waarbij ze de rechtvaardigingen van personages wegnemen en hen dwingen om eerlijk naar zichzelf te kijken en hun acties. Voor een groot deel van het spel verloor ik mezelf niet in een Hitman-fantasie van feesten, meesterschap en bloedvergieten. Ik voelde me duidelijk alsof ik speelde als Agent 47, met alle pijn en duisternis die iemand die in een wereld van moord leeft, onvermijdelijk op zichzelf zou neerstorten. HITMAN3 Article Tile-1

Ik ga er niets van bederven voor je; Ik zou het niet doen, zelfs als ik het zou kunnen. PR voor IO Interactive leverde ons ongeveer een week voor de lancering de volledige code op. In ruil daarvoor stemde ik ermee in om geen belangrijke plotdetails te bespreken, noch enige details over een subplot van een moordmysterie op de tweede locatie van het spel, Dartmoor. Er is echter genoeg om over te praten zonder in spoilers te raken, en ik ben benieuwd wat andere spelers van het verhaal van de game vinden en hoe ze de vele uitdagingen hebben opgelost zodra de game woensdag uitkomt.

Hitman 3 begint waar Hitman 2 was gebleven, met Agent 47 en zijn jeugdvriend Lucas Gray die de Partners naderden en de mysterieuze Constant die de kracht achter de actie van Hitman 2 was. Meestal interesseren Hitman-complotten mij ook niet zo veel. vol met acroniem beladen agentschappen en verwijzingen naar reeksgebeurtenissen waarvan ik maar een flauw idee heb. Dat is hier ook, maar het verhaal gaat al snel over de relaties die personages met elkaar hebben, hoe ze denken over wat ze doen en hoe lang ze kunnen leven met hoe het voelt om het te doen. In gameplay is Agent 47 nog steeds de schone lei die hij altijd is geweest, die bekwaam elke klus kan klaren en bewonderenswaardig in elke broek past. Maar ik merkte dat ik ook een bozer, rommeliger 47 speelde. Momenten waarop ik me slim of krachtig voelde, voelden niet zo goed als gewoonlijk; ze voelden meer als de leugens die ze altijd zijn geweest. Soms kon het me niet schelen om dingen goed te doen; Ik wilde gewoon dingen voor elkaar krijgen.

Hitman 3 heeft zes niveaus. De game voelt klein en gefocust aan, met minder van de verhalende verdraaiingen die Hitman gewoonlijk gebruikt om een ​​excuus te vinden om je over de hele wereld te jetset. Maar de meeste levels kostten me meer tijd om te voltooien dan ik gewend ben, hetzij door lange verhaalmissies, hetzij omdat het me veel tijd kostte om me te oriënteren in gecompliceerde gebieden met veel stukken. Het openingsniveau van Dubai en de wijngaard in het vierde niveau van Argentinië leken het meest op de niveaus die ik ken en waar ik van hou uit de moderne Hitman-spellen: glamoureuze locaties vol geheimen en vermommingen, waar ik me lekker kon verkleden in mooie kleren en afluisteren onuitstaanbare rijke mensen. Het zijn grotendeels de blitse speeltuinen vol met mogelijke ongelukken die ik graag opnieuw wil spelen om te zien hoe ver ik ze kan duwen.

Veel verhaalmissies zijn complexer dan in het verleden. Een op het niveau van China eindigde met een intrigerende puzzel die ik voor mezelf nog ingewikkelder maakte door erover na te denken. Een verhaalmissie die ik in Argentinië koos, zorgde ervoor dat de plot van het level voor mij heel anders verliep dan een collega die verschillende opties koos, hoewel we allebei hetzelfde verhalende resultaat kregen. Het moordmysterie in Dartmoor, het tweede niveau, is verreweg het meest betrokken, waardoor 47 een bijna volledige run van een enorm, statig herenhuis wordt gegeven en de verplichting, onder het mom van een detective, in ieders zaken rondneuzen zoals je zou doen. doen meestal meer heimelijk. Het mysterie zelf hield me niet helemaal vast - de personages zijn leuk, maar er zijn er veel, en ik vond het moeilijk om erin te investeren, gezien het ultieme moorddadige doel van 47. Maar het was een interessante, plezierige draai aan Hitman om de mensen die een level bevolken echt te leren kennen, om vertrouwd te raken met hun emoties en motivaties in plaats van alleen hun patrouillepatronen. Lood hitman 3 De camera, een van de nieuwe tools van Hitman 3, speelt een grote rol in Dartmoor. Tijdens het spel gebruik je het om te zoeken naar aanwijzingen die worden aangegeven door een pictogram op de minikaart, die je informatie geven over mensen of locaties. Door sommige vergrendelingen in niveaus te scannen, kunnen ze worden geopend, hoewel de optie minder voorkwam dan ik had verwacht. Ik vond de camera een beetje kieskeurig; het kan moeilijk zijn om precies te zeggen waar mijn kaartpictogram me naartoe leidde, wat vervelend was wanneer het scannen van het juiste object nodig was om een verhaalmissie te voltooien. Het was niet zo'n robuust hulpmiddel als ik me had voorgesteld, maar het was af en toe leuk om in mijn arsenaal te hebben.

Er zijn ook snelkoppelingen, doorgangen die aan één kant zijn geblokkeerd en die permanent worden geopend zodra je ze ontgrendelt. Sommige deuren hebben ook codes nodig, die u met de hand in de toetsenborden typt, wat betekent dat u ze niet kunt gebruiken om snel te ontsnappen. Ik merkte dat ik veel meer aandacht besteedde aan de specifieke kenmerken van de omgeving dan ik normaal doe: uitzoeken waar een kamer zich precies in een gebouw zou kunnen bevinden om te zien of er een andere manier was, of beter luisteren naar mensen om me heen die misschien zijn zich bezighouden met de stealth-speltraditie van het luid bespreken van geheime codes. Dit zijn kleine veranderingen, en hoewel ik ze soms iets irritanter dan interessant vond, moedigden ze me aan om op een nieuwe manier met de spelomgevingen om te gaan, die het vertrek van Hitman 3 van de rest van de serie benadrukte.

Het verhaal en de opzet van de missie veranderen al snel en ik voelde me tijdens een groot deel van de game uit balans, zelfs als levels als Argentinië een meer vertrouwde opzet hadden. Ik voelde me kwetsbaar en overtroffen terwijl ik me een weg baant door een Berlijns niveau, een drukke nachtclub vol desoriënterende verlichting en meerdere doelen die door al je vermommingen heen kunnen kijken. Mijn moorden in het level waren uiteindelijk ongekunsteld en wanhopig, visceraal op een manier die ik niet gewend ben in een Hitman-game.

In de latere levels werd het rommelig voor mij. In de ene nam ik mijn toevlucht tot het grijpen van een geweer en het simpelweg maaien van de vijanden op mijn manier, een spel dat kan aanvoelen als een hoofdzonde in een Hitman-game, maar op dat moment voelde als de juiste keuze. Op andere momenten moest ik snel handelen of een beslissing nemen met de kennis die ik bij de hand had, in plaats van me de tijd te geven om een elegantere aanpak te plannen. Ik vergat te proberen mijn partituur te perfectioneren, meer naar het moment getrokken dan alle Hitman-meta eromheen. Veel Hitman 3 voelt gewelddadig en gevaarlijk aan, vreemd voor een game die meestal ontspannen en cerebraal is, maar ook passend bij het verhaal en de wereld van de serie.

Misschien als gevolg van deze verhalende wending, vielen de absurditeit en humor van Hitman 3 scherp op als een welkom contrast. Hoewel Hitman 3 donkerder is dan eerdere games, zijn er nog steeds veel eigenzinnige karakterisering en vierde muurbrekende momenten. Op het ene niveau vertelde een personage aan een ander dat de code voor een deur een historisch belangrijk jaar was, en 'schaam je' toevoegend als ze het moesten opzoeken, wat me in het echte leven halverwege het bereik voor mijn telefoon stopte. In een actie-zware late game-missie vroeg een soldaat die ik in vermomming passeerde of ik hem een frisdrankje wilde brengen op de terugweg, wat onwerkelijk en hilarisch aanvoelde gezien het absolute bloedbad dat ik net buiten zijn zicht had gelaten. Terwijl ze zich mengden in China, vroeg een vrouw die naast 47 stond hem om advies over een persoonlijke situatie, en ze hadden een schattig gesprek voordat 47 weer begon te moorden. Berlin's eenzaamheid werd verlicht door een sukkelige raver die me het level liet zien en hardhandige verwijzingen maakte naar ‘vitamines’ en ‘allergiepillen’ totdat ik wenste dat ik de mogelijkheid had om hem een klap te geven.

Zelfs toen ik op bekend terrein was - 'veilig' in mijn vermomming, omringd door pretentieuze en goedgelovige doelen, gewapend met al mijn geheime gadgets en informatie - voelde ik me bewust van wie 47 eigenlijk is: eenzaam en misplaatst, met weinig vrienden en weinig controle over zijn leven. Welke mensheid hij ook mag hebben, het is verwrongen in de machinaties van macht en kapitaal waar hij zowel deel van uitmaakt als waartegen hij vecht. "Wie zul je zijn zonder een rekening te verrekenen?" Lucas Gray stelt hem aan het begin van de wedstrijd, en het is een vraag die ik vaak omdraaide toen Hitman 3 speelde. In wezen zou hij niemand zijn - maar dat is hij eigenlijk altijd geweest; de rest van zijn identiteit is slechts schijn. Hitman 3 haalt verhalend en structureel zijn eigen schijn weg, waardoor de kernduisternis van de serie zichtbaar blijft.