WWE 2k Battlegrounds Review

September 18th, 2020

WWE 2K Battlegrounds is een vreemde eend. Als vervanging voor de jaarlijkse WWE2K-inzendingen is het een leuk en verfrissend cartoonachtig spel, maar onder de oppervlakte heeft het veel meer gemeen met de mobiele titels van 2K dan een volwaardige console-release. De gameplay is echt leuk en vermakelijk, maar het wordt allemaal verzand door een vlaggenschip van 2K-sporttitels: agressieve, hardhandige microtransacties.

Het verhaal Net als andere WWE2K-games, biedt Battlegrounds een heleboel hectische gameplay-modi, een hoofdverhaalcampagne en verschillende online multiplayer-opties. Je wilt beginnen in de campagnemodus, puur omdat je hiermee je eerste batch worstelaars en game-exclusieve personages kunt ontgrendelen. Hier neem je de rol aan van een worstelende groentje die zich een weg door WWE baant, één gevecht tegelijk. Er is een goedkope strip om je door je avonturen te begeleiden en een aantal op verhalen gebaseerde gevechten tussen je groentje en de grootste hakken in WWE. (Baron Corbin begint de campagne als de belangrijkste schurk, zoals juist is.) Nadat je door Corbin hebt geploegd, werk je je een weg door een verscheidenheid aan gerelateerde scenario's in nieuwe hoofdstukken. Terwijl je al je tegenstanders verslaat, ontgrendel je nieuwe power-ups of worstelaars die je vervolgens kunt gebruiken in de niet-verhalende delen van het spel. WWE 2k 2

De gameplay De belangrijkste verschillen tussen Battlegrounds en reguliere WWE2K-games zijn de groothoofdige kunststijl van de game en de vereenvoudigde gameplay. Terwijl WWE2K-games een uitgebreid systeem van worpen, goed getimede counters en hits vereisen, heeft Battlegrounds een meer gestroomlijnd hit / kick / grab-vechtsysteem. Het is daardoor gemakkelijker te begrijpen en een stuk grappiger. Terwijl je vecht, bouw je epische, op bliksem gebaseerde aanvallen op en richt je meer schade aan op basis van gekoppelde combo's. Het wordt allemaal geholpen door de spectaculair over-the-top personagemodellen van de game, die er op de een of andere manier veel beter uitzien dan de modellen in WWE 2K20. Omdat Battlegrounds kiest voor een vervormde karikatuurstijl, lijken de modellen veel meer op hun echte tegenhangers dan anders. Het zorgt er ook voor dat in-game gevechten er volkomen dom uitzien. (Dit is iets goeds.) Je begint het spel met een selectie kernworstelaars, maar de meeste iconische helden zitten opgesloten achter een zware betaalmuur. Er zijn verschillende opties om personages te ontgrendelen, maar de meeste zul je niet leuk vinden. Ze omvatten onder meer je een weg banen door de oubollige (maar nog steeds leuke) verhaalmodus van het spel of wedstrijd na wedstrijd grinden om genoeg tokens te verdienen om ze te ontgrendelen. Als je niet van grinden houdt (en laten we eerlijk zijn, de meeste mensen niet), moet je echt, echt geld betalen om je favoriete personages vrij te spelen.

Het is jammer, want WWE 2K Battlegrounds is echt leuk. Het gevecht is eenvoudig maar divers genoeg om de gameplay te dragen, er zijn een heleboel geweldige modi om te veroveren (waaronder een uitstekende kooi-match) en de beelden van de game zijn vertederend (zelfs als ze een beetje lelijk zijn). Ik heb een geweldige tijd gehad met het spel totdat ik nieuwsgierig werd naar het ontgrendelen van andere worstelaars. De microtransacties zijn niet openlijk (ik merkte ze niet op in de verhaalmodus totdat ik op zoek ging naar upgrades) maar ze zijn overal. Je kunt zelfs nieuwe vaardigheidsboom-vaardigheden ontgrendelen met microtransacties.

Als WWE 2K Battlegrounds iets lager geprijsd zou zijn om deze microtransacties tegen te gaan, zou hun opname iets minder prikken, maar voor $ 60 is het nog steeds in de AAA-prijsklasse. $ 4 vragen voor een enkele worstelaar (die in feite dient als een skin met een speciale finisher) is nogal belachelijk voor de prijs van het spel. Het systeem voelt beter geschikt voor een mobiele titel en het is jammer om het te zien opduiken in een volwaardige titel.

De conclusie WWE2 2k is op zich een leuk spel, je kunt er makkelijk instappen, ff paar uurtjes spelen en dan weer weg liggen. Het is met name heel erg leuk als een party game dus als je paar maten over de vloer hebt en ff lekker wilt dollen met elkaar. Dan is het spel echt perfect, want je veegt de vloer aan met je maten en kunt beetje trash talken en heerlijke avond achter de rug. Echter, speel je het solo dan denk ik niet dat dit spel iets is wat je lang zult spelen. Het is erg grindy en dat is niet iedereen ze ding. Vandaar dat het van ons een 6,5 krijgt.